Popular Posts

Sunday, January 2, 2011

.. alahai MASALAH ..

hidup nih x lari dr masalah. x de org yang x de masalah. even orang giler pn ade masalah diorg sendiri. tp terpulang pd individu tulah sendiri mcm mane nk settle kn masalah diorg..
mcm aku. pn ade masalah. bley di kte kn byk gak laa.. 
contoh nye, masalah duit. tu biase bg aku. maklumla, org menganggur la kte kn.. nk harap kn gaji suami, mmg x cukup. tambah2 plak bile dok kt kl. gaji dia potong duit kete, nafkah ank2, ulang alik blk kmpg. pendek kte mmg byk la nk pkai duit..
bkn aku x nk cri keje, da byk aku apply. yg panggil interview pn byk gak cume blm ade rezeki lg kot sbb biase nye aku x dpt pegi. sbb masalah kenderaan. sape nk bwk aku? aku bkn nye expert sgt jln2 kt kl tu..
yang aku tau, jln nk g umh aku, umh mertua aku, gi kedai, aku tau la.. kalo nk hrp g umh sedare mare aku, mau sesat..
ntah la.. kalo aku keje pn, sape nk jg ank aku? masalah gak tu.. nk harap mak aku? dia sendiri pn da x larat.. ank2 aku buas2. bdk nk membesar..
nk anta kt mertua aku?? mmg x laa!!
ape yang aku harap skang, cepat2 la dpt keje. nk jugak merase pkai duit sendiri. bile tgk buku bank tu, bangga je rs. ni x, kalo nk ngadap mesin ATM tu, bkn je aku malu ngn dr sendiri, ngn mesin ATM tu pn aku malu!!
:(




setiap masalah mesti ade jalan penyelesaian. dan jika mahukan jalan penyelesaian tu, kne la mendekatkan diri dengan Yang Maha Esa. jangan sesekali lupakan-Nya. insya-Allah, Dia akan membantu..
:)

No comments:

Post a Comment