Popular Posts

Friday, January 14, 2011

punah harapan ku. hancur luluh hati ku..

kalo x ari ni, sabtu, 15-01-2011, kami 1 family da gerak g cameron highlands. mmg aku teringin nk kesane da lame, cume x berkesempatan. yelah, masalah transport, belanja, keadaan ank2.. sume kne amek kire. tp bile da ade chance, ade plak manusia yg x berhati perut nih buat onar..
aku mmg cukup lame bersabar ngn manusia nih sejak aku mula kawen lg, tp aku pendam kn.. bg aku ape guna nk melawan sbb dia org tua. ape2 pn org akn nmpk kesalahan aku gak. dan mungkin aku akn di cop BIADAP! tu yg aku x suke. jd aku lebih ske amek sikap berdiam diri. tp makin aku diam, dia nih makin melampau! sikit2 perkara yg dia onar kn utk menyakit kn hati aku. mcm nih aku bley hilang sabar!
kerana dia yg bersikap "BIAR PAPA, ASAL BERGAYA", kami 1 family jd mangsa. konon nye kwn dia dtg dr indonesia, manu nk bwk keluar pakai kereta honda buruk tu, sesah gak kete yg laki aku pakai. yg aku bengang sgt tu, nape la msti tunjuk yg awk tu berada sdg kn awk tu x de ape2? nape msti berlagak??
kalo org tgk umh dia, org msti kata dia berduit sbb kt luar rumah je da ade 2 kete, x termasuk kete laki aku.1 honda, 1 lagi ssangyong. tp dua2 hampeh! seelok nye tolak masuk laut je, jd kn tukun tempat ikan2 main.. silap2 ikan pn x nk main kt tukun tu!!
nape tidak jual dua2, dan beli 1 kete yg baru? nape msti simpan dua kete tp 1 pn x berguna?? sbb nye, BERLAGAK! nk tunjuk yg awk tu KAYA tp sebenar nye awk tu PAPA! KA'AT REZEKI!!
kalo bercakap pasal org, nasihat org lain mcm la dia nih da cukup sempurna utk jd ahli syurga tp Allah je yg tau.
kuman seberang laut nampak, gajah depan mata, tuli!
aku x tau la bila dia nih akn terbuka hati utk berubah. bukan nye makin muda, this year 69 x silap aku tp hish.. kalo ikut2 kn hati mmg kne getah dia tu. geram nye aku!!!
biar, aku akn pasti kn 1 hari nnti, dia akn rasa jugak ape yg aku rasa skang nih. aku akn bg berganda2 perasaan itu. supaya jgn dia fikir, dia je ade hati, org lain x de hati dan perasaan..
tgk la nnti. masa tu, lu pikir la sendiri....


No comments:

Post a Comment